close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה החשיבות של לימודים אקדמאיים

מערכת שורשי כסליו, תשפב14/11/2021

מתלבטים אם להירשם ללימודים אקדמאיים? המאמר הבא בדיוק בשבילכם! מרבית הצעירים אחרי צבא מוצאים את עצמם מתלבטים לאיזה מסלול לנווט כעת את חייהם, לדרך המהירה- לימודי תעודה או שמא לדרך הארוכה יותר, לימודי אקדמיה. על חשיבות הלימודים האקדמאיים, במאמר הבא

תגיות:
צילום: depositphotos
לא רק פרקטיקה
לימודי תואר ראשון מורכבים מקורסים רבים, כאשר מרבית הקורסים עוסקים בתאוריות, בעיקר. יש שיגידו שלימוד שאינו פרקטי לא מעניק דבר ללומד ואף מבזבז את זמנו, אלא שטענה זו שגויה בהחלט.

כאשר סטודנט לומד תוכן תאורטי, הוא מסגל לעצמו יכולת חשיבה מעבר, הבנה מעמיקה יותר, הסקת מסקנות ומסוגלות לפתרון מצבים מעשיים עתידיים.

לימודי תעודה לעומת זאת, שמים את הדגש בעיקר על הפן המעשי ואינם עוסקים כמעט בתאוריות. עם התפתחות שוק העבודה, מנהלים מחפשים בעיקר עובדים בעלי יכולת חשיבתית רחבה המסוגלים להתמודד עם מצבים
שונים שבמרבית המקרים אינם נלמדים במסגרת לימודי התעודה. אם כן, נראה שלא רק הניסיון המעשי חשוב, אלא גם מה שמעבר.

עדיפות
אז סיימתם לימודי תואר או תעודה וכעת אתם מחפשים עבודה. אם נהיה כנים לרגע, גם לבוגרי תואר וגם לבוגרי תעודה הדרך למציאת עבודה לא תמיד קלה ומהירה.

עם זאת, מרבית המעסיקים משקפים העדפה ברורה לעובדים בעל תואר אקדמי בהשוואה לכאלה ללא תואר אקדמי או בעלי לימודי תעודה. יותר ויותר מעסיקים מבינים שלא רק הידע הפרקטי חשוב, אלא גם יכולת התמודדות עם אתגרים וחשיבה מעמיקה, רחבה ועתידית הן נקודות הבוחן לעובד מוצלח.

יכולות אלה, כפי שהוסבר לעיל, מקבל העובד בעיקר במסגרת לימודים לתואר השמים דגש חזק על תאוריות שונות הקשורות למקצוע הנלמד.

האקדמיה כמקום חברתי
מלבד הידע החשוב אותו מקנה האקדמיה, ישנו תחום נוסף וחשוב לא פחות המהוה יתרון ללימודים באקדמיה, והוא התחום החברתי.
מי לא מתגעגע לימי התיכון תוססי החברה? האקדמיה מהווה הזדמנות מצוינת לחיי חברה סטודנטיאליים מלאים שלא תשכחו כל כך מהר.

לימודי אקדמיה באופן כללי אורכים מספר שנים, כך שניתנת לכם הזדמנות להכיר אנשים חדשים שבמרבית המקרים נשארים חברים לחיים.

ההווי החברתי עליו האקדמיה שמה דגש באמצעות פעילויות שונות, ההימצאות יחדיו באותם הקורסים, הלמידה למבחנים, ההצלחות, ההתמודדויות וגם האכזבות, כל אלה יחדיו מצויים במהלך לימודי אקדמיה ומסייעים לכם להכיר אנשים חדשים.

בהשוואה לכך, לימודי תעודה אורכים בדרך כלל מספר חודשים עד שנה, או מעט יותר, והשהייה לצד לומדים נוספים במסגרת הקורסים הינה מועטה מאוד ביחס ללימודי אקדמיה, כך שתקופת לימודי התעודה נשכחת יחסית מהר וכל לומד הולך לו לדרכו ולעבודתו.

לסיכום, ביכולת האקדמיה להעניק לכם הזדמנות נוספת לחיי חברה נהדרים, ניסיון וכלים מעשיים, דרכי התמודדות במצבים שונים ופיתוחה של חשיבה יצירתית, אלו נחוצים בשוק העבודה של המאה -21.
הוסף תגובה
צילום: depositphotos
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה